Plutselig kan alt snu..

Fra å føle meg veldig oppegående og god på fredag, spesielt etter DEN oppturen med all støtte fra innlegget jeg publiserte, kom det en uventet vri på lørdagen. Jeg fikk et kløende utslett på ene siden av ryggen. Samtidig oppdaget jeg en øm og vond kul i lysken, noe jeg ikke ville vie for mye oppmerksomhet til. Det var tross alt lørdag, og jeg skulle jo endelig nyte både ostepopp og pepsi max etter en lang periode uten! :p Jeg la meg den kvelden uten å tenke så mye mer på kulen, eneste var at jeg ikke klarte å ligge på magen. Det gjorde vondt. 

Da jeg våknet på søndag var det så ømt over kulen at jeg så vidt klarte å ha på meg bukse, for den strammet over kulen. Lysken var nå opphovnet og kulen gjorde vondt bare jeg var borti den. Jeg var veldig i stuss på om jeg skulle vente til morgendagen eller ta kontakt med legevakten med en gang. Dagen etter skulle jeg jo likevel til legen for å ta vaksiner, slik at jeg kan komme i gang med Mabthera-behandlingen snart. Jeg bestemte meg for å vente til neste dag. Heldigvis kom mine skjønneste nevøer sammen med søsteren min på kaffibesøk. Er det noen som alltid får tante i godt humør så er det de to herlige guttene der. 

Men kvelden kom snikende på og tankene begynte å surre. Jeg klarte ikke få dem bort. Var dette symptom på enda et nytt attakk/angrep? En ny betennelse/infeksjon? Allerede?! Var ikke det veldig kjapt etter forrige attakk. Tårene presset seg nå på igjen, etter å ha fått fri en god stund nå. Kunne dette kanskje bety at jeg har en aggresiv type MS? Eller kunne det være en ondartet cyste? Eggstokkreft? Nei, nå kom det altfor mange mørke tanker på en gang.. Så jeg bestemte meg for å ta meg samme, komme meg ut og gå en god tur i frisk luft sammen med godeste Dex. Det hjalp. Farmen ble heldigvis redningen denne kvelden! 🙂 

Så kom mandagen. Da jeg ankom fastlegen min fortalte jeg om symptomene. Han kjente på lysken og fant fort ut at her var det en lymfeknute som var betent. Derfor ville han at jeg skulle ta en CRP for å se om jeg hadde infeksjon i kroppen. Det viste seg at jeg ikke hadde, heldigvis. Han ville likevel utsette vaksinasjonen min, for å være på den sikre siden. Både urinprøve og blodprøver ble tatt, i bestilling fra Haugesund Sykehus. Før jeg skulle til å gå kom jeg plutselig på at jeg kunne jo vise ham utslettet mitt på korsryggen. Da ble det litt mer alvor. Han begynte å spørre mye mer nå, samtidig som han søkte opp mye forskjellig på pcen. Han sa det kunne ligne på herpes zoster/helvetesild, men var ikke så aggresivt at han ville starte på behandling for det. Men for sikkerhetsskyld tok han en blodprøve til som kunne tilsi om det var et virus i kroppen, dette ville ta to dager å få svar på. Han mente det hele kom til å gå over av seg selv, men visst ikke skulle jeg ringe han snarest. Fikk ny legetime neste uke, for forhåpentligvis være kvitt både lymfeknute og helvetesild slik at jeg kan få tatt vaksinen! 

Det kunne så absolutt vært verre, jeg kunne fått svar om at dette var noe alvorlig. Men heldigvis gikk det bra, og forhåpentligvis blir det ikke noe forverring frem til neste legebesøk 🙂 Legen regnet med at det ville gå over av seg selv, så jeg stoler på ham. Det er tankene som er alvorlige, det er de som faktisk kan gjøre deg sykere enn du faktisk er! Så lenge man klarer å tenke positivt går det meste mye lettere. Er det noe jeg har funnet ut er svært viktig for meg (og sikkert for mange andre), så er det å alltid ha noe å se frem til i nærmeste framtid. Et lyspunkt. Trenger ikke være noe stort men små gleder som betyr mye for deg. Det har jeg allerede imorgen! Da skal jeg nemlig innom jobb for å ha oppfølgingssamtale med min styrer. Og det betyr at jeg endelig får se alle mine skjønne små barn på jobb igjen, som jeg savner så inderlig!! Gleder meg sånn til å se de og få klemme dem skikkelig <3 

#MS #positivitet #styrke #smågleder #livet #takknemlighet

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg