Julen 2016!

Beklager at det har vært så lenge siden jeg har kommet med blogginnlegg nå, men her kommer en liten oppdatering!


 

20.desember fikk jeg endelig legetime for å kunne ta influensa-vaksinen og pneumovax-vaksine. Dette for å forberede meg på behandlingen jeg har i vente.  Det ble sett en sprøyte i hver arm. Den ene gjorde litt vondere enn den andre, men formen var helt fin resten av dagen helt til kvelden kom. Da sneik feberen seg innpå. Neste dag var ene armen ganske øm og vanskelig å bevege.

Andre dagen kom og armen var enda verre. Veldig vond, hoven og rød rundt stikkstedet. Da ringte jeg legen, som forsikret meg om at en slik bivirkning etter vaksine kunne vare i opptil 3 dager. Så jeg roet meg med det.

Dag 3 var det enda verre, lille julaften. Jeg fikk helt panikk da jeg våknet, for nå hadde jeg også fått en allergisk reaksjon/hevelse på leppen min. Så egentlig ganske komisk ut med en svær hevelse på leppen samt diiiger overarm, men var ikke noe kjekt.. Og armen var så øm at bare håret mitt kom borti skulderen/stikkstedet fikk jeg veldig vondt , samtidig som feberen var tilbake. Jeg søkte på nettet og fant ut at hevelse på leppen kunne være noe som het angioødem som var en sjelden alvorlig reaksjon/bivirkning etter visse vaksiner. Dermed ringte jeg å plagde stakkars legen min igjen, men han mente at jeg skulle gi det litt tid. Så det gjorde jeg, og hevelsen både på leppe og arm var heldigvis over neste dag på selveste juledagen!

 
 

Endelig kom juledagen! Avogtil tar jeg meg selv i å være 10 år igjen når det gjelder julen. Jeg hadde nemlig to skrapekalendere i år (som jeg kjøpte til meg selv), hvor jeg klarte å holde meg til en luke hver dag frem til 22.desember. Men så fikk jeg en sterk følelse av at jeg kom til å vinne, dermed sprakk jeg, og bare måtte skrape resten av lukene før jul 😀 Haha! Er så gale vet du.. Ellers elsker jeg stemningen rundt juletiden, kvalitetstiden med familien, de vanlige tradisjonene, pakkene under juletreet, julepynten, grevinnen og hovmesteren og selvsagt lukta av pinnekjøtt. Grøt hos min søster var kl 1, etterfulgt av nissebesøk og julemat med familien klokken 6 🙂 For en koselig kveld vi hadde! <3 Og de fineste julegavene av alle var de selvlagde fra mine skjønne tantebarn 😀

 
 

Jeg har forresten fått time til behandling (Mabthera/Rituximab) nå, som skal starte 12.januar. Men dette forutsetter at jeg er helt ferdig med feberen jeg har nå. Må være helt 100 % “frisk”.


 

Har også meldt meg inn i MS-forbundet hvor jeg kan oppdateres innen MS-forskningen. Nå har jeg fått mitt første blad! Veldig nyttig og interessant å kunne lese om forskning samt andres erfaringer med sykdommen. Anbefaler virkelig alle MS-pasienter å melde seg inn her.

Ønsker dere alle en riktig fin romjulstid med deres kjære 🙂 Nyt tiden! <3 😀

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg