Dagen før dagen!

Jeg trodde aldri jeg skulle stå hvor jeg står idag. Med en fryktelig skrekk for sprøyter og ulike prøvetakinger har det nå den siste tiden blitt en del av min livsstil og hverdag. Og imorgen er endelig dagen kommet, hvor de for første gang skal prøve å bremse og sette en stopper for utviklingen av denne sykdommen min.  


 

Siste tiden har jeg vært ut og inn både hos legen min men også sykehuset. Igår fikk jeg vite at blodprøvene jeg tok på sykehuset var fine, og behandlingen kan starte imorgen. 

Jeg er utrolig spent, nervøs og redd. Samtidig som jeg er veldig klar for å komme igang med denne behandlingen jeg har ventet lenge på. Litt for lenge ifølge forrige MR resultat. Men nå skal det altså forhåpentligvis bli bedre. 


 

Medisinen jeg får heter Mabthera/Rituximab som er en type cellegift som tar for seg å ødelegge B-cellene mine som forårsaker inflammasjon og betennelser i kroppen. 

De ringte meg fra kreftavdelingen idag, hvor jeg skal få behandlingen sammen med andre pasienter. De ville informere om at det ville være en del folk/sykepleiere rundt meg grunnet opplæring av hvordan medikamentet skal gis på MS pasienter, siden det er mest vanlig for leddgikt – og kreftpasienter. For meg er det bare trygt og positivt å ha folk rundt seg som vet hva de gjør. Så det gjør meg ingenting 🙂

Det jeg er mest redd for er at eventuelle alvorlige reaksjoner/bivirkninger skal oppstå underveis. Nå fikk jeg jo en allergisk reaksjon på den forberedende vaksinen, men får håpe at det blir kun med det.

Har søkt opp hvilke bivirkninger som kan forekomme, og listen virker jo uendelig: 

Nei, det kommer til å gå fint. Det skal gå fint. Jeg får tenke på belønningen som kommer etterpå- nemlig å kunne være tilbake på jobb med mine hærlige små <3

Jeg tenker at bivirkninger er det på alt av medikament, så det er egentlig ikke vits i å tenke for mye over. Men tankene er der likevel selvfølgelig.

Jeg skal gjøre det jeg kan, puste godt og rolig ut, tenke at dette vil gå bra så skal dere se at alt går nok helt smertefritt. Grugleder meg til å sette igang imorgen kl.09.00! 

Litt humoristisk vri er viktig:

Vil runde av med å takke alle for helsingene jeg har fått nå i forkant av behandlingen, alt fra blomster, gaver og varme ord. Det betyr så mye! Dere er helt fantastiske! Setter så stor pris på hver og en av dere <3 

6 kommentarer

Siste innlegg